Algarve met de kinderen - Reisverslag uit Olvera, Spanje van Els en Ton Berkel - WaarBenJij.nu Algarve met de kinderen - Reisverslag uit Olvera, Spanje van Els en Ton Berkel - WaarBenJij.nu

Algarve met de kinderen

Door: Els en Ton

Blijf op de hoogte en volg Els en Ton

19 Juni 2017 | Spanje, Olvera

Zaterdag 03 juni:
Els en ik gaan per fiets dorpje verkennen. De winkels, de boulevard en het strand. Heel mooi en goed onderhouden. Een restaurant uitgezocht waar we maandagavond met zijn 8en kunnen eten. Met de auto naar de supermarkt. Er brandde een lampje op het dashboard en in het boekje stond; dat er iets mis was met het uitlaatsysteem. Rijdt voorzichtig naar een VW dealer.
Voor onze kinderen hebben we op initiatief van Manuela een groter huisje gehuurd. Nu had elk paar een eigen kamertje. Tevens lagen dit model huisjes vlakbij onze caravan. Prima toch?!
Zondag 04 juni:
Die ochtend zijn Els en ik het huisje (nr 363) gaan klaarmaken voor de komst van de eerste 4 gasten.
Koelkast gevuld, ruimtes gelucht, stroom aan etc. Zag er goed uit. Samen met Marjolijn zijn rond de middag naar Faro airport gereden om Leander, Kirsten, Jocelyn en Marcel op te halen. Ze waren mooi op tijd en het was een hartelijk weerzien. De 20km naar de camping ging vlot. Op zo’n 4 km van de camping zagen de kids een enorm zwemparadijs. Daar zouden ze deze week naar toe gaan. Dat stond meteen al vast. Het huisje viel zeer in de smaak. Lekker een hapje en drankje gedaan en die middag samen gewandeld naar het strand en boulevard. Witte sangria gedronken (ik een biertje) en via de supermarkt terug naar de camping gelopen. Ja want alles is op loopafstand. Bij deze hitte tellen de meters wel dubbel! Drinken, drinken, water natuurlijk. Het genieten was al begonnen en in volle gang.
Maandag 05 juni:
Het zwembad op de camping bleek pas om 10 uur open te gaan. Het wachten was even lastig. We gingen Xaressa en Jos ophalen. Marcel en Jocelyn gingen mee om de huurauto op te halen bij Hertz. Het wachten bij Hertz duurde ruim 2 uur!!!!! Ondertussen waren Xaressa en Jos aangekomen en welkom geheten door ons. Jeeeeh! Op de camping het ik uitgebreid voor het hele gezin eieren gebakken. Die gingen er wel in….. Die middag allemaal naar het practige strand en ’s avonds lekker uit gegeten. De starters buiten en vanwege de koele wind het hoofdgerecht binnen. Heerlijk genieten met zijn 8en. Gezellig op ons gemak via de boulevard richting camping gewandeld. De kids gingen nog kaartspelletjes doen en Els en Ik gingen rusten/slapen. Was wel nodig na al die indrukken.
Dinsdag 06 juni:
We bellen onze VW garage en na het horen van ons verhaal adviseren ze ons naar de VW dealer in Faro te gaan en een diagnostisch onderzoek te laten doen. We gaan deze dag een tripje maken naar Faro. Dit blijkt een verrassend leuke stad te zijn. Tegenstellingen van verval en mooie historische plaatsen. Je kunt er ook uitgebreid en leuk winkelen. We gaan zeer uitgebreid vegetarisch lunchen en vertrekken eind van de middag voldaan weer naar Quarteira.
Woensdag 07 juni:
De kinderen gaan met zijn 6en naar het waterpretpark, waar ze, bleek later deze dag, het zeeeeer naar hun zin hebben gehad. Ze zijn zowat in elke attractie geweest. Het was gelukkig niet druk. Els en ik reden omstreeks 11.00 uur naar de VW dealer in Faro. Uitgelegd wat de klachten waren. Gelukkig sprak men goed Engels aan de balie. Ze zouden ons bellen als ze meer wisten. Ondertussen gingen Els en ik naar een enorm groot, deels overdekt, winkelcentrum schuin aan de overkant. Om 16-00 uur liepen we weer naar de garage. We waren niet gebeld. De Touran was alleen een stuk verplaatst. Pas toen we navraag deden kwam met in actie. Distributieketting was niet in orde en de koppeling schokt. Niet meer mee rijden. Om een lang verhaal maar in te korten; we besloten de Touran niet te laten reparen daar omdat dit wel 10 tot 14 dagen zou kunnen duren. Met de meer dan goede hulp van de A.N.W.B. wordt onze auto naar N.L. getransporteerd en we krijgen een vervangende auto te leen voor enkele weken. We kunnen op Faro airport een vervangende auto (Fiat Punto diesel) halen bij Europcar,(geregeld door de A.N.W.B.)
De Touran blijft bij de VW dealer tot het transport hem komt halen. Op de camping doen we ons verhaal bij de kinderen er op lettende dat hun vakantieplezier hier niet onder lijdt. We vertellen onze vrienden Marjolijn en Stef de conclusie rondom de auto etc. Want dit alles betekent dat we i.p.v. eind juli al op eind juni weer in Nederland moeten zijn. De leenauto die uit N.L. komt dient op 01 juli ingeleverd te worden. Marjolijn en Stef ervaren dit alles als een als een abrupt einde van de sabbatical. Ons reisschema wijzigt zodanig dat we zo’n 4 weken eerder thuis zijn dan gepland. Heel jammer vinden we. Die avond gaan we uit eten met zijn 10en. Stef en Marjolijn gaan mee en we worden getrakteerd op pizza door Xaressa en Jos. Tevens verjaardagcadeaus. Een erg gezellige avond.
Donderdag 08 juni:
Vandaag met de kinderen naar de rotskusten van Praia da Marinha, een uurtje rijden naar het westen vanaf onze camping. Een prachtige avontuurlijke wandeling langs brede en zeer smalle paden onder en boven op de rotsen. Prachtige uitzichten maar man wat was het warm. We zorgden er wel voor dat we voldoende drinken bij ons hadden. Bij een tussenstop onze meegebrachte lunch gegeten. Ik kocht nog 1,5 liter gekoeld water voor €3,- (!) Dit tentje had een monopoliepositie. Prachtige dag. We hebben er allemaal van genoten. Later terug op de camping gingen Xaressa en Els op de fiets op zoek naar een geschikt restaurant voor de avond. De keus viel op een tappas gelegenheid wat een erg goede keus bleek te zijn.
Vrijdag 09 juni:
Els en ik regelen nog zaken rondom de auto vandaag. Later voegen we ons bij de kinderen aan het strand op de strandstoelen met parasol. Een rustige stranddag dus! Die avond gaan we met ons 10en BBQen. Relaxte avond. Flats! Een poot van onze skottelbraai liet los en alles viel om met de kipfilets in het zand. Gelukkig hadden we genoeg te eten en was er zelfs nog over. Zelfs de gezamenlijke grote afwas was gezellig. Onze laatste avond hier met zijn allen. We nemen alvast afscheid van Leander, Kirsten en Jos.
Zaterdag 10 juni:
Om 04.00 uur rijden Kirsten, Leander en Jos zelf naar het vliegveld. We volgen hun vlucht via de app die Marjolijn op haar mobiel heeft. Ze landen op tijd in N.L. Wij gaan met zijn 5en naar de stad Loulé, naar de (zigeuner)markt. Souvenirs en verjaardagcadeaus gekocht. Hierna rijden we naar het nabij Quarteira gelegen havendorpje Villa Moura. Uitgebreid geluncht in de haven. Die avond eten we samen bij het huisje van de resterende kinderen. De nacht zou erg kort worden.
Zondag 11 juni:
Om 04.00 uur rijden naar Faro airport om Jocelyn, Marcel en Xaressa weg te brengen. Gaaaaaap! Afscheid genomen en goede terugreis gewenst. Els en ik reden terug naar de camping met toch wel een apart gevoel. De week met onze kinderen en hun partners was voorbij. Terug op de camping terug naar bed en tegen 9uur werden we wakker. Het huisje opgeruimd voor zover nodig. Ze hadden het keurig achter gelaten. Het uitchecken geregeld bij de receptie en we reden naar Villa Moura waar we onze gehuurde Fiat konden inleveren. De 5km terug naar de camping hebben we lopend gedaan. Mooie wandeling langs de kust en boulevard.

• 19 Juni 2017 - 20:01

Xaressa:

Leuk verslag van een geweldige week samen!!

• 19 Juni 2017 - 23:10

Theo En Margret:

Beste Ton en Els, fijn dat jullie het zo leuk hadden met de kinderen. Wat jammer dat de auto zoveel mankementen kreeg en dat jullie een maand eerder naar huis moeten. Dat lijkt me een flinke kater. Ook voor jullie vrienden. Geniet ze nog even. De airco zal wel van pas komen. We hebben hier ook Zuid Europese temperaturen. Hartelijke groet, Margret en Theo

• 20 Juni 2017 - 08:46

Marcel Snippe:

Heerlijk aan het genieten saampjes, zo te lezen! En ook leuke foto's. Veel plezier nog de komende weken!

• 20 Juni 2017 - 20:18

Ineke:

Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben en een heerlijke week met de kids hebben gehad.
    Echt balen van de auto!! Nog maar even extra genieten!